Nasz zespół
Jagna Ambroziak
Współzałożycielka WOPP
psycholog kliniczny, psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, trenerka, coach
Prowadzi psychoterapię indywidualną, coaching, warsztaty. Pomaga w szeroko pojętym rozwoju oraz osiąganiu trwałej zmiany, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.
Autorka powieści, bloga, artykułów i felietonów psychologicznych. Współpracowniczka ICAN Institute.
Edukacja: Studium Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej oraz Treningu przy Laboratorium Psychoedukacji; Integral Coaching Canada.
Doświadczenie: Szpital Uniwersytecki w Lozannie; Instytut Psychiatrii i Neurologii, Ośrodek Terapii i Rozwoju Osobowości, Oddział Psychosomatyczny Szpitala Wolskiego w Warszawie, Centrum Biomedyczne Promenada, Instytut Psychoimmunologii.
Dr n. med. Magdalena Namysłowska
Współzałożycielka WOPP
Psychiatra, psychoterapeuta
Pomaga osobom chorym na zaburzenia depresyjne, afektywne, lękowe oraz zaburzenia odżywiania się (m.in. anoreksja i bulimia). Prowadzi konsultacje lekarskie, psychoterapię indywidualną oraz terapie małżeńskie.
Jest autorką wielu publikacji naukowych, bierze także czynny udział w konferencjach specjalistycznych. Od 2021 roku jest Kuratorem ścieżki Mental Health & Wellbeing na Kongresie Impact CEE.
Edukacja: II stopień specjalizacji z psychiatrii Akademii Medycznej w Warszawie; certyfikat z psychoterapii przyznany przez Polskie Towarzystwa Psychiatrycznego
Doświadczenie: Instytut Psychiatrii i Neurologii (Klinika Chorób Afektywnych, przez 2 lata Ordynator Oddziału Dziennego Chorób Afektywnych).
Prof. dr hab. Irena Namysłowska
Współzałożycielka WOPP
Profesor psychiatrii, psychoterapeuta, superwizor Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, wykładowca
Cieszę się, że dane mi jest bycie psychiatrą i terapeutą. Traktuję tę pracę jako przywilej i dar, a jeśli przy tym mogę pomagać ludziom, to wspaniale.
Orientacja psychoterapeutyczna, z którą się identyfikuję to z jednej strony psychoterapia indywidualna zorientowana psychodynamicznie a z drugiej terapia systemowa, przede wszystkim terapia rodzinna. Zdawałoby się, że między tymi orientacjami istnieje sprzeczność. Jest to jednak sprzeczność pozorna. Każda z nich opisuje bowiem inny poziom ludzkiej egzystencji i każda z nich nauczyła mnie trochę innej wiedzy o człowieku. Gdyby zapytano mnie o główne cechy mojej pracy, to na pierwszym miejscu wymieniłabym szacunek do odrębności drugiego człowieka, ciekawość tego jaki On jest, jaką przynosi opowieść o sobie i świecie, cierpliwość, a także pokorę. Pokorę wyrażającą się przekonaniem, że nigdy nie udaje się poznać i zrozumieć do końca drugiego człowieka. Wierzę, że w pracy psychiatry najważniejszy jest kontakt z drugim człowiekiem – on pomaga w równym stopniu a może nawet większym niż leki, których znaczenia w terapii nie neguję. Część mojego życia zawodowego to dydaktyka – przekazywanie wiedzy studentom, lekarzom i osobom uczącym się psychoterapii.
Doświadczenie: Klinika Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie (23 lata), Klinika Psychiatrii Akademii Medycznej w Warszawie (25 lat). W latach 1994-2010 konsultant krajowy w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży przy Ministrze Zdrowia.
Autorka ponad 100 prac naukowych publikowanych w polskich i zagranicznych czasopismach. Autorka podręcznika „Terapia Rodzin” służącego wielu psychoterapeutom, psychologom i psychiatrom chcącym pogłębić wiedzę z terapii rodzin. Redaktorka pierwszego w Polsce nowoczesnego podręcznika poświęconego psychiatrii dzieci i młodzieży – „Psychiatria Dzieci i Młodzieży”.
Agnieszka Aksamit-Oknińska
Psycholog dziecięcy, diagnosta
Zajmuje się diagnozą i wsparciem dzieci rozwijających się w spektrum autyzmu, ADHD, z zaburzeniami lękowo-
depresyjnymi, prowadzi psychoedukację dzieci, rodziców, nauczycieli.
Certyfikowany diagnosta ADOS-2, praktyk metody Kids’Skills, certyfikowany Trener Umiejętności Społecznych, ukończyła szkolenie I stopnia TSR (Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach).
Interesuje się neuropsychologią, realizowała prace badawcze w Pracowni Neuropsychologii Instytutu Biologii
Doświadczalnej PAN. Występowała jako prelegent na konferencjach w Polsce i za granicą (Włochy, USA).
Wierzy, że w pracy terapeutycznej kluczowe jest zbudowanie z Dzieckiem relacji terapeutycznej opartej na zaufaniu, szacunku i podmiotowości Dziecka.
Edukacja: Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej w Warszawie (kierunki: Społeczna Psychologia Kliniczna oraz Psychologia Społeczna); studia Podyplomowe Stosowana Analiza Zachowania w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Liczne szkolenia specjalistyczne.
Doświadczenie (od 2004): Fundacja Synapsiss; Centrum Wczesnej Interwencji dla dzieci z autyzmem (Starszy Terapeuta i Koordynator ds. Szkolenia Kadry i Stażystów); były członek zarządu PTAB; Pracownia Terapii i Rozwoju Dziecka, doświadczenie w pracy dydaktycznej – prowadziła zajęcia dla studentów w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie.
Stefan Baker
Psychoterapeuta systemowy
Native speaker angielskiego, pracuje również w języku polskim i hiszpańskim.
Prowadzi terapię indywidualną dla dorosłych i młodzieży oraz terapię par i rodzin. Pomaga ludziom, u których występują między innymi: stany depresyjne i lękowe, apatia, problemy z agresją, doświadczenie traumy, niska samo-ocena, trudności w relacjach czy problemy wychowawcze. Ma doświadczenie w pracy z ludźmi o różnym pochodzeniu, różnej orientacji seksualnej i różnych wyznań.
Edukacja: absolwent University of Cambridge i University of London. Czteroletnie wykształcenie psychoterapeutyczne zdobył w Wielkiej Brytanii - Magisterium w Tavistock and Portman NHS Foundation Trust, wcześniej przez dwa lata studiował w Institute of Family Therapy. Uczestniczył także w szkoleniach The Anna Freud Centre, i w konferencjach psychoanalitycznych z relacji grupowych Tavistock Group Relations.
Doświadczenie: Staże odbyte w państwowych przychodniach zdrowia psychicznego angielskiej służby zdrowia (NHS) w Londynie. 7 lat pracował w opiece spolecznej dla Londynskich gmin w Hackney, i Hammersmith & Fulham. W latach 2017-2021 prowadził zajęcia dla studentów psychologii na Uniwersytecie Warszawskim – Warsaw International School of Psychology i na Uniwersytecie SWPS.
Jest pod stałą superwizją certyfikowanej superwizorki Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i uczestniczy w grupach superwizyjnych i seminaryjnych z zakresu psychoanalitycznej terapii pary prowadzonych przez zagranicznych ekspertów. W swojej pracy terapeutycznej łączy podejścia systemowe i psychoanalityczne.
Publikacje: 2022 – ‘Diagnoza Pary Międzykulturowej’ [transl. ‘Diagnosing Cross-Cultural Couples’], S. Baker; B. Zalewski; Hanna Pinkowska-Zielińska, Diagnoza w Psychoterapii Par, Tom II: Specyficzne Zjawiska w Diagnostyce Par, red. nauk. Bartosz Zalewski & Hanna Pinkowska-Zielińska, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (pp323-361).
Agnieszka Binkul
Psycholog, certyfikowany psychoterapeuta
Prowadzi psychoterapię indywidualną młodzieży, osób dorosłych i terapię par – również w języku angielskim.
Specjalizuje się w leczeniu zaburzeń jedzenia i zaburzeń osobowości, a także pomaga pacjentom borykającym się z zaburzeniami nastroju, problemami natury lękowej i psychosomatycznej. Pracuje również z osobami pragnącymi rozwinąć swój potencjał życiowy i poprawić jakość relacji z innymi. Jej praca dyplomowa nosiła tytuł „Obraz siebie i inne poznawcze korelaty zaburzeń depresyjnych u dziewcząt i kobiet z anoreksją i bulimią”.
Edukacja: ukończyła psychologię na Uniwersytecie Łódzkim oraz 4-letnią Podyplomową Szkołę Psychoterapii w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Posiada certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej oraz Europejski Certyfikat Psychoterapeuty. Ukończyła szkolenie w Tavistock w Londynie na temat pracy z osobami z zaburzeniami jedzenia i dysmorfofobią. Specjalistyczne kursy i studia podyplomowe, m.in. w zakresie psychoanalitycznej terapii par, rodzin i pedagogiki ogólnej.
Doświadczenie: krakowskie ośrodki - Poradnia Psychoterapii Dzieci Młodzieży i Rodzin, Poradnia Zdrowia Psychicznego Dorosłych, Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym. Współpracowała także z Centrum Wspierania Rodziny w Bristolu.
Pracuje pod stałą superwizją indywidualną i grupową.
Mariola Bylińska
Psycholog, psychoterapeuta, pedagog
Współpracuje z rodzinami, dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi.
Mój zakres zainteresowań i pracy to głównie zaburzenia psychosomatyczne, zaburzenia depresyjne, zaburzenia odżywiania, zaburzenia lękowe, trudności w obszarze regulacji emocji.
Edukacja: absolwentka studiów magisterskich Uniwersytetu SWPS, po zakończeniu 4-letniego szkolenia Psychoterapii CBT oraz kursu psychoterapii EMDR. Należy do Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB).
Doświadczenie: placówki oświatowe, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, staże w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Klinice Nerwic, Zaburzeń Osobowości i Odżywiania oraz Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, oraz w całodobowym centrum terapii.
Swoją pracę systematycznie poddaje superwizji.
Dr n.med. Karolina Czarnowicz-Srebnicka
Specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży
Zajmuje się diagnostyką i leczeniem zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem zespołu nadpobudliwości psychoruchowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu a także zaburzeń odżywiania, zaburzeń nastroju, zaburzeń lękowych, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, zaburzeń tikowych, zaburzeń psychotycznych.
Edukacja: tytuł doktora nauk medycznych Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (2015), tytuł specjalisty w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (2012). 4-letnie podyplomowe szkolenie w zakresie psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Centrum CBT w Warszawie.
Doświadczenie: od 2024 Konsultant- Koordynator do Spraw Psychiatrii w Szpitalu Uzdrowisko Konstancin- Zdrój SA. W latach 2018-2022 była Ordynatorem Oddziału Psychiatrycznego dla Dzieci i Młodzieży w Szpitalu Uzdrowisko Konstancin - Zdrój SA, w latach 2012-2018 była Ordynatorem Oddziału Dziennego Całościowych Zaburzeń Rozwojowych w Szpitalu Mazowieckim w Garwolinie.
Jest członkiem sekcji psychiatrii dzieci i młodzieży Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Anna Friedmann
Psycholog, psychoterapeuta, mama trzech synów
Prowadzi psychoterapię indywidualną dorosłych, integrując rozumienie psychoanalityczne z nurtem humanistyczno- doświadczeniowym (Emotion Focused Therapy) oraz psychoterapię par w podejściu psychodynamiczno-systemowym. Obszary pracy terapeutycznej: zaburzenia lękowe, depresje, zaburzenia osobowości, interwencje kryzysowe (trudne zmiany w życiu, kryzysy rozwojowe), trudności w relacjach
trauma rozwojowa, współuzależnienie, zaburzenia psychosomatyczne.
Pracuje w języku polskim i angielskim.
W podejściu do terapii kieruję się poglądem, że każdy człowiek to indywidualna historia, mogąca mieścić się w danych kategoriach diagnostycznych, jednak w przebiegu doświadczania życia, od jego pierwszych chwil – unikatowa i niepowtarzalna.
Obszarem mojego zainteresowania i pogłębiania dalszego rozwoju zawodowego jest psychosomatyka i to jak subtelnie łączy elementy świata wewnętrznych przeżyć człowieka ze zdrowiem fizycznym.
Bliska jest mi narracja teorii więzi, jako pierwszej matrycy łączenia się człowieka ze światem. Szczególnie cenię sobie pracę z matkami/ rodzicami w obliczu problemów w relacji rodzic- dziecko.
Edukacja: Absolwentka Wydziału Psychologii na SWPS ze specjalizacją Negocjacje i Mediacje. Ukończyła 4-letnią Szkołę Psychoterapii Intra, w nurcie integratywnym.
Doświadczenie: staż kliniczny w Poradni Szpitala Psychiatrycznego przy ul. Nowowiejskiej w Warszawie i w Ośrodku Leczenia Nerwic i Depresji w Komorowie.
Swoją pracę poddaje regularnej superwizji indywidualnej i grupowej.
Sonia Geller
Psycholog kliniczny, psychoterapeuta, doktor nauk humanistycznych, certyfikowany terapeuta uzależnień i współuzależnienia.
Specjalizuje się w pracy z osobami mającymi problemy emocjonalne (w szczególności z zaburzeniami lękowo – depresyjnymi oraz posiadającymi trudności w zakresie kontroli emocjonalnej), terapii par, terapii uzależnień – DDA i współuzależnienia, psychologicznej pomocy w radzeniu sobie ze stresem oraz zaniżoną samooceną, treningami relaksacyjnymi, w tym treningami uważności i asertywności, doradztwem psychologicznym.
Wieloletnie doświadczenie akademickie i zawodowe pozwala mi na elastyczne korzystanie z wiedzy, umiejętności i technik wypracowanych w ramach różnych szkół psychoterapii (m.in. psychoanalizę, podejście behawioralno – poznawcze, egzystencjalne i terapię Gestalt) w zależności od problemów pacjenta. W swojej pracy terapeutycznej dużą wagę przykładam do zbudowania wspomagającej, autentycznej i opartej na zaufaniu relacji z pacjentem. Towarzyszę zarazem pacjentowi w procesie poszukiwania konstruktywnych rozwiązań jego problemów, poszerzając jego wiedzę o ich genezie, mechanizmach oraz zwiększając jego kompetencje w samodzielnym radzeniu sobie z nimi.
Doświadczenie: Instytut Psychiatrii i Neurologii; pracowała równolegle przez wiele lat jako nauczyciel akademicki i adiunkt m.in. na Uniwersytecie Warszawskim (Instytut Psychologii, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych) i SWPS kształcąc kolejne pokolenia terapeutów.
Jest autorką kilkunastu publikacji z obszaru metod i technik psychoterapii. Otrzymała także nagrody Min. Nauki Szkolnictwa Wyższego i Techniki, Sekretarza Naukowego PAN, Instytutu Psychiatrii i Neurologii UW.
Katarzyna Grott
Psycholog, psychotraumatolog, interwent kryzysowy
Zajmuje się wsparciem osób doświadczających różnego rodzaju trudności życiowych: depresja, lęki, problemy rodzinne, przemoc domowa, wydarzenia traumatyczne oraz praca z żałobą.
Pracuje, łącząc wiedzę psychotraumatologiczną , Terapię Sytemową oraz Terapię Skoncentrowaną na Rozwiązaniach, z osobami (dorosłymi, nastolatkami i dziećmi ) stojącymi w obliczu problemów emocjonalnych, które potrzebują pomocy we wprowadzaniu zmian w swoim życiu. W pracy korzysta z zasobów metod Kids’ Skills – „Damy Radę!” i „Jestem z Ciebie dumny!” oraz "Studium Pracy z Osobami Stosującymi Przemoc – SPOSP”.
Edukacja: absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Ukończyła I i II stopień szkolenia w Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Warszawie oraz studia podyplomowe Psychotraumatologia na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.
Doświadczenie: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Otwocku oraz w Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im. Prof. Adama Grucy CMKP na stanowisku Psycholog na oddziale Rehabilitacyjnym. W 2016 odbyła staż w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie na Oddziale Diagnostyczno-Terapeutycznym dla zaburzeń depresyjnych, lękowych i zaburzeń snu.
Andrzej Korolczuk
(możliwość zapisów chwilowo wstrzymana)
Edukacja: ukończył szkolenie w Instytucie Analizy Grupowej „Rasztów”, ośrodku akredytowanymn przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne i Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
Doświadczenie: od dwudziestu lat pracownik Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, gdzie prowadzi psychoterapię grupową, indywidualną i rodzinną.
Jest autorem wielu publikacji poruszających kwestie funkcjonowania młodzieży i problematykę okresu adolescencji.
Dr Aldona Krawczyk
Specjalista psychiatra, certyfikowana terapeutka środowiskowa
Edukacja: ukończyła czteroletnią szkołę psychoterapii behawioralno - poznawczej (CBT). Absolwentka i trenerka szkolenia z otwartego dialogu
Doświadczenie: od 2003r pracuje w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Od 2019 lekarz konsultant „Niebieskiej Linii”. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. W okresie studiów i specjalizacji odbywała staże w Wielkiej Brytanii.
Od lat związana zawodowo z psychiatrią środowiskową, prowadzi regularne szkolenia wspomagające rozwój tego podejścia.
Michał Krześniak
Psycholog, specjalista psychoterapii uzależnień, trener komunikacji empatycznej
Prowadzi konsultacje i sesje indywidualne, prowadzi grupy terapeutyczne i rozwoju osobistego oraz warsztaty.
Edukacja: Magister nauk humanistycznych. Szkoła Trenerów Komunikacji Opartej na Empatii, Szkoła Specjalistów Psychoterapii i Instruktorów Terapii Uzależnień CARE Brok, Program Rozwoju Osobistego oparty na komunikacji NVC, schematach Junga. Szkolenie na temat seksualności dzieci i młodzieży w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli “Poza Schematami” oraz Inherited Family Trauma Diagnosis and Resolution in Individual Sessions with Mark Wolynn, The Family Constellation Institute. Ukończone szkolenia "Program ograniczenia picia", "Praca z młodym pacjentem i jego rodziną", warsztaty "Integracja doświadczeń psychodelicznych".
Doświadczenie: Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie (Poradnia Leczenia Uzależnień). Pracował z dziećmi i młodzieżą w czasie ponad rocznego wolontariatu w Ognisku Muranów.
W pracy staram się dawać własną autentyczność, akceptację i empatię, pamiętając, że terapeuta w szacunku wspiera człowieka w zrozumieniu siebie oraz dążeniu do rozwoju, zdrowia i samodzielnego rozwiązywania problemów.
Moim zdaniem, terapeuta jest osobą, która stara się dostrzec człowieka z jego bólem, niezależnie od jego wieku i pomaga dostrzec mu samego siebie. Słuchając z uwagą, nazywam uczucia pacjentów, dopytuję o informacje płynące z ciała i kryjące się za nimi potrzeby, w myśl systemu Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga, z którego stale czerpię inspirację. Wspólnie z pacjentami zgłębiam pochodzenie tych potrzeb i możliwość zaopiekowania się nimi. Jestem też uważny na przekonania i wartości, które często kryją się za niezauważalnymi zwrotami, słowami a nierzadko stoją za działaniami i powtarzanymi schematami.
W pracy z uzależnieniami uwzględniam rolę, jaką spełnia zachowanie bądź substancja w życiu człowieka oraz potrzeby, jakie za tym stoją. Widzę sens w pracy nad odbudową kontroli oraz umiejętności zdrowego zaspokajania swoich potrzeb i przeżywania emocji w kontakcie z całym sobą.
Norbert Kuczko
Psychoterapeuta
Pracuje z osobami dorosłymi, parami oraz rodzinami.
Wspiera osoby, które mają trudności w relacjach, doświadczają zaburzeń nastroju, stanów lękowych, doświadczają kryzysu, konfliktów wewnętrznych oraz depresji.
W pracy kieruje się podejściem integrującym ujęcie systemowe oraz psychodynamiczne. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Edukacja: Ukończył całościowe 4-letnie szkolenie akredytowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne w Szkole Terapii Systemowej w Krakowie. Absolwent studiów filozoficzno-teologicznych na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie oraz podyplomowych studiów coachingu i mentoringu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie i Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie.
Swoją pracę terapeutyczną poddaje regularnej superwizji.
Aleksandra Lipska
Lekarz w trakcie specjalizacji z psychiatrii
Edukacja: z wyróżnieniem ukończyła studia na II Wydziale Lekarskim Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Doświadczenie: rozpoczęła specjalizację z psychiatrii w I Klinice Psychiatrycznej Instytutu Psychiatrii i Neurologii, doświadczenie zdobywała także w funkcjonującej przy Instytucie poradni.
Stale poszerza swoją wiedzę uczestnicząc w licznych konferencjach i szkoleniach – m. in. Szkole Młodych Psychiatrów Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, II Kongresie ADHD, Warsztatach z kontaktu z osobą w kryzysie psychicznym, Zjeździe Psychiatrów Polskich czy cyklu konferencji "Kontrowersje w psychiatrii".
Julia Michalska
Psycholog, psychoterapeutka psychoanalityczna
Pracuje z dorosłymi oraz młodzieżą. Jej największą inspiracją jest psychoanaliza Lacanowska oraz klasyczna Freudowska. Oprócz bezpiecznej relacji pełnej zaufania skupia się na języku i nieświadomości. Wierzy, że to właśnie te czynniki pozwalają nam dotrzeć najgłębiej oraz, że dzięki nieświadomości możemy zbliżyć się do indywidualnej prawdy podmiotu.
Filarem mojego podejścia jest głębokie uznanie indywidualności każdej osoby oraz ciekawość. Uważam, że poprzez zaciekawienie terapeuty możemy doświadczyć tego uczucia wobec siebie a to może być początek poruszającej, uwalniającej, ale też często trudnej drogi w rozumieniu siebie i swoich mechanizmów. Również tych nieświadomych.
Edukacja: Absolwentka psychologii UJ, kursu psychoterapii przy szpitalu im. dr Babińskiego w Krakowie. Jest psycholożką i psychoterapeutką psychoanalityczną po całościowym 4 letnim szkoleniu terapeutycznym.
Swoją pracę poddaje superwizji w nurcie Lacanowskim.
Sandra Pasek
Psycholog, psychoterapeuta
Pracuje terapeutycznie z osobami dorosłymi, które doświadczają trudności z obszaru zaburzeń depresyjnych i lękowych, potrzebują zmian w życiu zawodowym lub osobistym, mają zaniżone poczucie własnej wartości, odczuwają trudności w codziennym funkcjonowaniu. Prowadzi warsztaty z tematyki radzenia sobie ze stresem, wypalenia zawodowego, asertywności. Pracuje w języku polskim i angielskim
Edukacja: ukończyła 4-letnie szkolenie psychoterapeutyczne w podejściu integracyjnym w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA w Warszawie. Szkolenie to jest rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Ukończyła szkolenie z terapii EMDR oraz uczestniczy w szkoleniu z psychodramy w Polskim Instytucie Psychodramy.
Doświadczenie: Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie (Klinika Nerwic, Zaburzeń Osobowości i Zaburzeń Odżywiania), Mokotowskie Centrum Zdrowia Psychicznego.
Pracuje pod stałą superwizją.
Agnieszka Piekarska-Ciećwierz
Psychoterapeuta, psychotraumatolog
Pracuje z młodzieżą i dorosłymi, a także z parami i rodzinami.
Czerpię niezwykłą satysfakcję, mogąc towarzyszyć moim klientom w poszukiwaniu nowych dróg rozwoju i sposobów radzenia sobie w różnych sytuacjach życiowych. Uważam, że psychoterapia jest jedną z lepszych opcji poznawania i budowania siebie.
Edukacja: absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, 4-letniego podyplomowego Studium Terapii Rodzin Stowarzyszenia Opta w Warszawie oraz 1,5-rocznego szkolenia z zakresu Psychotraumatologii- Pomorskiej Fundacji Psychotraumatologii przy współpracy z Fundacją Psychotraumatologii z Monachium. Liczne szkolenia z zakresu psychoterapii indywidualnej oraz par i rodzin w ujęciu systemowym.
Doświadczenie: Ośrodek profilaktyczno-wychowawczy Michael w Warszawie, gdzie pracowała z rodzinami w sytuacji konfliktów i problemów wychowawczych, poradni rodzinnej Powiślańskiej Fundacji Społecznej, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz w psychoterapeutycznej poradni Adeste.
Małgorzata Pogorzelska
Psycholog, psychoterapeuta integracyjny, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży, terapeuta Play Therapy, Diagnosta ADOS-2 i Stanford-Binet 5
Pracuje z dziećmi i nastolatkami, którzy doświadczają trudności na różnych etapach rozwoju oraz wspiera rodziców w zrozumieniu tych trudności.
Łączę różne techniki terapeutyczne, dostosowując je do wieku i etapu rozwojowego osób, z którymi pracuję. W procesie terapii zawsze kieruję się dobrem młodego pacjenta, uwzględniając pracę z jego systemem rodzinnym oraz środowiskiem. Pracując metodą Play Therapy, wykorzystuję zabawę jako podstawowe narzędzie terapeutyczne i sposób komunikacji dziecka ze światem zewnętrznym, aby pomóc mu nauczyć się bardziej adaptacyjnych zachowań w sytuacjach, w których prezentuje ono deficyty emocjonalne czy społeczne.
Edukacja: absolwentka psychologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz studiów podyplomowych z diagnozy psychologicznej Uniwersytetu SWPS. W 2024 ukończyła całościowe szkolenie z psychoterapii dzieci i młodzieży w nurcie integracyjnym oraz uzyskała tytuł specjalisty psychoterapii dzieci i młodzieży. Ukończyła szkolenie Psychoterapii Rodzic-Niemowlę w nurcie psychoanalitycznym.
Doświadczenie: placówki opiekuńczo-wychowawcze, Fundacja Centrum Praw Kobiet, Poradnia Psychologiczna dla Dzieci i Młodzieży w Józefowie. Od 2020 roku związana z Oddziałem Psychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży w Józefowie.
Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.
Aleksandra Przybyszewska-Stępniak
Psycholog, psychoterapeuta
Prowadzi konsultacje i sesje indywidualne dla młodzieży i rodziców. Pracuje głownie w języku angielskim.
Jestem osobą dwujęzyczną, dorastałam na Bliskim Wschodzie. W swojej codziennej pracy szczególnie zwracam uwagę na dzieci i młodzież Trzeciej Kultury, osoby wielojęzyczne, osoby innej narodowości mieszkające w Polsce. Jestem tu również dla rodziców i rodzin, które powracają do kraju po wielu latach na emigracji.
Edukacja: absolwentka Uniwersytetu Humanistyczno- Społecznego SWPS w Warszawie. Ukończyła psychologię kliniczną w języku angielskim. Absolwentka Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży – ReGeneracja & Laboratorium Psychoedukacji
Doświadczenie: Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny w Białymstoku. Psycholog szkolny, Safeguarding Leader i SENCO w szkołach międzynarodowych. Fundacje i przedszkola dla dzieci z Zespołem Aspergera i Autyzmem. Staże na oddziale psychiatrycznym dla dzieci i praktyki w Centrum Psychoterapii.
Joanna Pstrągowska
Psycholog, pedagog specjalny, terapeutka dziecięca
W swojej pracy pomaga dzieciom odnaleźć się w świecie społecznych interakcji. Wspiera dzieci w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi, lękiem, zmartwieniami. Prowadzi zajęcia terapeutyczne dla dzieci z autyzmem, ADHD.
Bliskie jest mi Porozumienie Bez Przemocy, rodzicielstwo bliskości, terapia przez zabawę. Na człowieka patrzę holistycznie. Zaglądam pod powierzchnię zachowania i poszukuję jego przyczyn. Skupiam się na mocnych stronach dziecka oraz dorosłego. Pomagam odnaleźć spokój i poczucie własnej wartości. Głęboko wierzę, że zmiana jest możliwa dla każdego, kto jej pragnie.
Edukacja: Uniwersytet SWPS, Akademia Pedagogiki Specjalnej oraz Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży Gestalt, kurs EFST-P czyli Skoncentrowany na Emocjach Trening Umiejętności dla Rodziców oraz inne, liczne szkolenia.
Współautorka pierwszych w Polsce Treningów Umiejętności Społecznych z wykorzystaniem klocków – TUS Bricks&Play.
Autorka książki dla dzieci o emocjach i relacjach „Noro-1 Przygody Nieziemskiego Przyjaciela", jak również autorka rozdziału o relacjach rodzeństwa w książce „Mamy dla Mamy”, artykułu dla Bliżej Przedszkola „Jak wspierać rozwój umiejętności społecznych u dzieci?”, oraz artykułu dla portalu Juniorowo „Gdy dziecko jest smutne – po prostu bądź”
Pracuje pod superwizją.
Joanna Puchała
Specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży
Zajmuje się leczeniem zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem zespołu Tourette’a, tików, zaburzeń emocjonalnych i depresji.
Konsultuje również w j. angielskim.
Edukacja:. Absolwentka I Wydziału Lekarskiego, Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Tytuł specjalisty psychiatrii dzieci I młodzieży zdobyła w 2020r. Odbyła 4- letnie szkolenie z psychoterapii poznawczo- behawioralnej. Od wielu lat związana z Towarzystwem ESSTS (European Society for the Study of Tourette Syndrome).
Doświadczenie: pracowała na oddziale stacjonarnym, dziennym oraz w PZP Kliniki Psychiatrii Wieku Rozwojowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Kompetencje zawodowe poszerzała w trakcie staży zagranicznych- m.in. W Policlinico Vittorio- Emmanuele w Katanii i Ospedale San Raffaele w Mediolanie.
Jest autorką publikacji i wykładów dotyczących tików i zespołu Tourette’a.
Ireneusz Sielski
Psychoterapeuta, Certyfikowany psychoterapeuta LMFT w CT i MA
Spotkania możliwe tylko online. Kontakt:
Psychoterapeuta o orientacji systemowej w podejściu eklektycznym, EMDR oraz terapii Gestalt, ekspert w pracy z traumą, z klientami indywidualnymi, parami i rodzinami. Przyjazny LGBTIQA+.
Prowadzi terapię również w języku angielskim.
Specjalizuje się w problematyce leczenia traumy, stanów lękowych, depresji, konfliktów rodzinnych, małżeńskich, pracy nad indywidualnym rozwojem, oraz radzeniem sobie z żalem po stracie. Prowadził zajęcia w ramach studiów anglojęzycznych na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (WISP).
Edukacja: studia magisterskie i dwuletni kurs terapii Gestalt na wydziale Terapii Rodzin i Małżeństw na Southern Connecticut State University. Certyfikowany terapeuta EMDR International Association.
Doświadczenie: m.in. na stażach w: Klinice Rodzinnej SCSU i na oddziale Mental, Behavioral Health szpitala The Hospital of Central Connecticut. Przez 15 lat zajmował się badaniami oraz współzarządzał zespołami badawczymi w School of Medicine, Child Study Center Uniwersytetu Yale.
Od 2020 roku przebywa w stanie Connecticut, USA.
Tatiana Szczepaniak
Psycholog, psychoterapeuta poznawczo - behawioralny i terapii schematu
Psycholog diagnosta zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz ADHD. Udziela wsparcia dorosłym, nastolatkom i dzieciom od 10rż.
W pracy stawiam przede wszystkim na tworzenie relacji opartej na szacunku, zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa.
Edukacja: absolwentka Psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie o specjalności psychologia kliniczna i zdrowia. Ukończyła certyfikowane szkolenie z psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży oraz akredytowane przez ISST szkolenie z terapii schematu osób dorosłych. Obecnie uczestniczy w czteroletnim szkoleniu podyplomowym do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Doświadczenie: szpitalny oddział psychiatryczny, poradnie zdrowia psychicznego
Pracuje pod stałą superwizją certyfikowanego superwizora PTTPB.
Monika Szejgiec
Psycholog, psychoterapeuta
Studiowała psychologię na SWPS, a następnie kształciła się w szkole psychoterapii integracyjnej MABOR. Ukończyła również czteroletni kurs psychoterapii systemowej i psychodynamiczne w krakowskim Ośrodku Psychoterapii Systemowej.
Pracuje z osobami dorosłymi, parami i rodzinami w podejściu systemowym i psychodynamicznym. Doświadczenie zdobywała między innymi w Klinice Nerwic, Zaburzeń Osobowości i Odżywiania w Instytucie Psychiatrii i Neurologii, Poradni Specjalistycznej – Młodzieżowym Ośrodku Profilaktyki i Psychoterapii MOP oraz telefonie zaufania dla osób w kryzysie emocjonalnym Instytutu Psychologii Zdrowia. Pracowała również w ośrodku leczenia zaburzeń odżywiania i prywatnej poradni psychologicznej.
Stale podnosi swoje kwalifikacje i pracuje pod regularną superwizją. Brała udział w licznych szkoleniach z zakresu pomocy psychologicznej, interwencji kryzysowej oraz rozwoju osobistego. Jest również absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej, public relations na SGH i ma doświadczenie biznesowe.
Anna Wójs-Ziarko
Psycholog, terapeuta rodzinny
Pracuje indywidualnie z pacjentami dorosłymi, parami i rodzinami.
Bazowe nurty terapeutyczne, to systemowy i psychodynamiczny, jednocześnie korzysta z narzędzi i technik behawioralno-poznawczych.
Edukacja: absolwentka Szkoły Głównej Handlowej, absolwentka psychologii na Uniwersytecie Humanistyczno-społecznym SWPS kierunek psychologii klinicznej. W szkole psychoterapii integracyjnej MABOR ukończyła dwa lata nauki przygotowując się do zawodu terapeuty rodzinnego. Ukończyła czteroletnie szkolenie w Krakowskim Ośrodku Psychoterapii Systemowej.
Doświadczenie: PZP w szpitalu przy ul. Wołoskiej w Warszawie, oddział dzieci i młodzieży Szpitala WUM, Instytut Psychiatrii i Neurologii - oddział zaburzeń osobowości i leczenia bezsenności oraz Przychodnia Zdrowia Psychicznego. Posiada również blisko 20 latnie doświadczenie pracy w sektorze biznesowym.
Pracuje pod stała superwizją.
Rafał Świeżak
Psychoterapeuta, magister socjologii
Prowadzi psychoterapię indywidualną oraz par, małżeństw i rodzin.
Łączy pracę psychoterapeutyczną z pracą w biznesie oraz zaangażowaniem na rzecz trzeciego sektora.
Edukacja: Uniwersytet Warszawski na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji (magister socjologii) oraz na Wydziale Prawa i Administracji. Ukończył całościowe szkolenie z zakresu psychoterapii w Zakładzie Terapii Rodzin Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Doświadczenie: jako psychoterapeuta pracuje od 2005 roku. Współpracował ze Specjalistyczną Poradnią Rodzinną Gminy Bemowo oraz Centrum Psychologiczno-Medycznym Mabor.
Urszula Żachowska
Psycholożka i psychoterapeutka w trakcie szkolenia
Prowadzi psychoterapię indywidualną osób dorosłych i i młodzieży od 15 rż. Wspiera osoby doświadczające cierpienia różnej natury. Klinicznie i teoretycznie szczególnie zainteresowana tematyką traumy, zaburzeń osobowości i psychoz.
W pracy terapeutycznej kieruje się przede wszystkim myśleniem psychoanalitycznym, w myśleniu o rodzinie sięgając po inspiracje podejść systemowych.
Edukacja: Psychologia ogólna UJ - specjalność Psychoterapia, Całościowe Szkolenie Psychoterapeutyczne organizowane przez OLZON w Szpitalu im. J. Babińskiego w Krakowie (w trakcie szkolenia), Podstawy Psychoterapii Psychoanalitycznej Dzieci i Młodzieży w Ośrodku Edukacji Psychoanalitycznej, Szkoła Psychoterapii Psychoz, Psychologia Trzeciego Wieku. Uczestniczy w licznych szkoleniach i konferencjach naukowych.
Doświadczenie: Szpital Nowowiejski, Centrum Wspierania Rodzin, prywatne i publiczne Poradnie Zdrowia Psychicznego, staże kliniczne w Dziennych i Stacjonarnych Oddziałach Psychiatrycznych m.in. IPIN, CMUJ, Szpital Wojskowy w Krakowie, Centrum Pediatrii w Sosnowcu.
Swoją pracę poddaje regularnej superwizji u superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.